Ground Assault RG
Sorcery U
Ground Assault deals damage to target creature equal to the number of lands you control.
プレイヤーには飛ばせないけどリミテでは優秀な火力
Aurelia’s Fury XRW
Instant M
Aurelia’s Fury deals X damage divided as you choose among any number of target creatures and/or players. Tap each creature dealt damage this way. Players dealt damage this way can’t cast noncreature spells this turn.
効果てんこ盛りインスタントX火力
対象が少ない場合は彗星の嵐にマナ効率でおとり、対象が多い場合にはかがり火に劣る
それを補うかのような追加効果2つ
そして何よりインスタントなので
1.奇跡対応で奇跡を封じられる
2.エンドに相手クリーチャーに除去、もしくは睡眠もどきがかけられる
3.あと一ターンあれば殴り切れるタイミングでプレイヤーに打てば全除去喰らわない
といった強みがある
総じてコントロール相手にもビート相手にも腐りづらくていいカードなんじゃないですか?
Serene Remembrance G
Sorcery U
Shuffle Serene Remembrance and up to three target cards from a single graveyard into their owners’ libraries.
インスタントじゃないからスタンでは使わない
下は妖術師のがらくたでもコンボできるらしいしなんかできるんじゃない?
Simic Keyrune 3
Artifact U
T: Add G or U to your mana pool.
GU : Simic Keyrune becomes a 2/3 green and blue Crab artifact creature with hexproof until end of turn.
質的には悪くないけどあんまり使いやすくないサイズの鍵
アーティファクト破壊とかリングをクリーチャー化すれば躱せる
Luminate Primordial 5WW
Creature - Avatar R
Vigilance
When Luminate Primordial enters the battlefield, for each opponent, exile up to one target creature that player controls and that player gains life equal to its power.
4/7
7マナアバターサイクルの白は対戦相手全員に剣鋤
再利用できないのは偉いけどどうも静穏の天使と同じマナ域だと思うと厳しい
剣鋤じゃなくて自分回復でもよかったと思う
Boros Charm RW
Instant U
Choose one - Boros Charm deals 4 damage to target player; or permanents you control are indestructible this turn; or target creature gains double strike until end of turn.
能力がほぼ2つみたいなもんだけどどっちもかなり強め
ただ相手の盤面には触れないので劣勢の時には使いづらいのでこんなもんかな
2マナで相手に4点のインスタント+αか・・・溶岩の斧(ボソッ
Skarrg Guildmage RG
Creature - Human ShamanU
RG: Creatures you control gain trample until end of turn.
1RG : Target land you control becomes a 4/4 Elemental creature until end of turn. It’s still a land.
2/2
グルールメイジは後半戦に強いデザイン
コスみたいだなーと思ったり
Five-Alarm Fire 1RR
Enchantment R
Whenever a creature you control deals combat damage, put a blaze counter on Five-Alarm Fire.
Remove five blaze counters from Five-Alarm Fire: Five-Alarm Fire deals 5 damage to target creature or player.
5回警報が鳴ったらドーン
大隊デッキの屋根職人とかと相性がよさそう
Assemble the Legion 3RW
Enchantment R
At the beginning of your upkeep, put a muster counter on Assemble the Legion. Then put a 1/1 red and white Soldier creature token with haste onto the battlefield for each muster counter on Assemble the Legion.
毎ターン湧く量が増えていく速攻クリーチャーを展開する苦花
マナ加速から3t位に出すとやばそう
最初のうちはブロックに回して数が揃ってきたら殴り始めると良さそう

以上9枚

コメント

マイコロス
2013年1月13日20:00

一番下強いね。ジェイス居るからまだしも普通に考えれば強いわ。
速攻持ってるけど「エンド時に死ぬ」とか「攻撃強制」じゃないから使いやすい。

M@ny
2013年1月13日21:23

苦花が最初に評価されなかった理由の一つが”即効性が無い”でしたし、少し重いとはいえ後から引いても割とすぐ殴りに行けるんで強そう
というか、トリコフラッシュとかで全除去絡めながらすごいトークン出てきて強そう

サイコロス
2013年1月13日21:47

>Assemble the Legion
出して後は適当にしてりゃ勝ちそう
特にシナジー考えなくても雑に強いかも
オロスコントロールとか組むなら候補

>Aurelia’s Fury
X火力はどうしてもかがり火や彗星の嵐と比べてしまって自分は挙げなかったけど
効果多いカードはある種チャームみたいなもんだし使ってみて初めて分かる強さがあるかも

M@ny
2013年1月13日22:20

>Assemble the Legion
交易所的殴られないPWみたいな運用できれば全除去たくさん入れたトリココンでも強そう
少なくともギデオンよりは強そう

>Aurelia’s Fury
コントロール相手にサイレンスとしても使えるのはすごく強そう

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